تنفس صبح

 

صداقت

الآن بهترین موقعیته برای کمک به پیروزی انقلاب، نیت بدی هم که نداریم. آمار شهدای 15 خرداد رو بالا اعلام می کنیم، خیلی بالا، این ننگ به رژیم هم می چسبه!
دکتر بهشتی بدون تعلل گفت: با دروغ می خواین از اسلام دفاع کنین؟ اسلام با صداقت رشد می کنه نه با دروغ!

 

خونه جدید

رفت یه خونه اجاره کرد، خیابون "ایران". گفت: درسته که از اول قلهک بودیم اما الآن مسئولیم باید بین توده مردم باشیم.

اسباب و اثاث رو برده بودند، منتظر بودند شب بیاد شام رو خونه جدید بخورند. صدای انفجار همه رو شوکه کرد. بهشتی رفت خونه جدیدش...

بهشتی شد.
 

شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 19:25 :: نويسنده : سحرحیدری

 

شعار همراه عمل
بالای وضوخانه نوشته بودیم:"النظافة من الایمان "، اما کمتر فرصت می کردیم داخل آن را نظافت کنیم.
این وضع را که دید، فوراً تذکر داد که یا این شعار را بردارید و یا مطابق آن رفتار کنید و نگذارید اینجا کثیف باشد.

 

            
حفظ وحدت
در مرکز اسلامی هامبورگ، صرف داشتن روسری برای ورود خانم ها کافی بود. به علاوه دکتر برای حفظ وحدت میان شیعه و سنی و به این دلیل که اهل سنت هم به این مرکز می آمدند، استفاده از مهر در نماز را ممنوع کرده بود و غالباً از کاغذ کاهی استفاده می کردند. حتی برخی از مستحبات قابل حذف در اذان و اقامه را که برای آنها حساسیت زا بود، حذف کرده بود. نتیجه این شد که در اعیاد و گاه مواقع عادی بسیاری از اهل تسنن پشت سر ایشان نماز می خواندند. مثلاً سال آخر در نماز عید قربان سه هزار نفر شرکت کردند. جالب اینجا بود که وقتی به ایران بازگشت، خیلی ها دکتر را محکوم کردند که وهابی و سنی است و ولایت امیر المؤمنین (ع) را قبول ندارد و نسبت به حجاب بی توجه است.
          

 

شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 19:7 :: نويسنده : سحرحیدری

 

آقا تولّدت مبارک
 
امام زمان (عج): آن چه که موجب دوستی ما می شود را پیشه خود سازید و آن چه که موجب خشم و ناخشنودی ما می گردد را ترک کنید.
***
روزه هجر تو از پای بینداخت مرا         
کی شود با رطب وصل تو افطار کنیم
اوست که در انتظار تو نشسته تا پرده غیبت را بدری و چهره ی دل آرای او را به نظاره بنشینی، او غایب نیست، از هر حاضری حاضر تر است، این تویی که غایبی، تو باید حاضر شوی
و ...
 او منتظر توست
 
***
من به آمار زمین مشکوکم
اگر این ارض پر از آدمهاست
پس چرا یوسف زهرا تنهاست؟!
 
شنبه 22 خرداد 1393برچسب:, :: 17:7 :: نويسنده : سحرحیدری

 

 روشهای تعلیمی اولیای الهی(2)
4- اولیای خدا با اخلاص،عمل می کنند لذا معاندان و غافلان را تحت تأثیر قرار می دهند تا راحت تر تعالیم را پذیرا گردند، مولانا در حکایت" خدو انداختن خصم در روی امیرالمؤمنین علی علیه السلام و انداختن علی شمشیر را از دست"، حضرت علی (ع) را از برجسته ترین این اولیای مخلص پروردگار برشمرده و می گوید:
از علی آموز اخلاص عمل       شیر حق را دان منزّه از دغل(مثنوی/دفتر1،بیت 3721)
چرا که در هنگامه جهادفی سبیل الله وقتی مورد توهین عمربن عبدود واقع می شود شمشیر از به درک واصل کردن او می کشد تابتواند پس از چیره شدن بر خشم با عمل خالصانه دستور الهی را اجرا نماید و تا آنجا بر عدوی خود تأثیر می گذارد که عمرو می گوید:
آن چه دیدی که چنین خشمت نشست     تا چنان برقی نمود و باز جست(مثنوی/دفتر،بیت3729)
                                                  *** 
آن چه دیدی برتر از کون و مکان     که به از جان بود و بخشیدیم جان
در   شجاعت   شیر   ربّانی   ستی      در مروّت خود که داند کیستی(مثنوی/دفتر1،بیت3731-3732)
5- درس جاودانه همه اولیای خدا این است که مرگ بی مرگی (مرگ با عزّت) بهتر از برگ بی برگی (زندگی با ذلّت) است.
مرگ بی مرگی بود ما را حلال          برگ بی برگی بود ما را نوال
ظاهرش مرگ و به باطن زندگی   ظاهرش ابتر نهان   پایندگی(مثنوی/دفتر1،بیت3928-3929)



ادامه مطلب ...
شنبه 17 خرداد 1393برچسب:, :: 19:20 :: نويسنده : سحرحیدری

 

هم اکنون سریالی با نام "سرزمین آهن" از شبکه سوم سیما شبها ساعت 21 در حال پخش است که ساختاری شبیه سریال "جومونگ" و "سرزمین بادها"دارد، یعنی کاملاً سیاسی است.
در این سریال اصل داستان بر گرد این مسأله می چرخد که سرزمینی بدون فرمانرواست و در پیش گویی و قانون آن سرزمین آمده که فرمانروای آن از نسل(خورشید یهود= jewry sun ) یا(بنی اسرائیل =پسر یهود=jewryson) خواهد بود و دیگران هر چقدر تلاش کنند این حکم را نمی توانند تغییر دهند.
در این فیلم که محصول کشور کره است، در انتخاب نام برای نقشهای اصلی دقت ویژه شده مثل "سورو" که به معنای حاکم و فردی شکست ناپذیر و همان حاکم قطعی است، مادر سورو که اسمش "جون کیون بی" است، یعنی باjewبه معنای یهود آغاز شده و نام پدر خوانده سورو جو وان است که باز هم با همین لفظ یهود و به معنای یکتای یهود یا طلایه دار یهود و یا پیروز یهود است.
در فیلم بارها حاکمیت بر دنیا در عبارتهای بازیگران تکرار می شود و رقابت قبایل و حکومتهای آن، نماد رقابت حکومتها و قدرتهای جهان برای ایجاد حکومتی واحد می باشد، که اتفاقاً همه ی طرفهای رقابت جز جانب یهود که نماد آن در فیلم، سورو و نزدیکانش هستند، خبیث و شکست خورده و ضعیف جلوه داده می شوند.
پشتیبان حاکمیت سورو در فیلم معبد است به ریاست بانو شین یعنی بانوی درخشان، همچنین سورو از آب گرفته می شود و نجات می یابد، که داستان حضرت موسی (ع) که منجی بنی اسرائیل در زمان فرعونیان بوده  را در ذهن متجلی می نماید.
همچنین فیلم لبریز از نمادهای یهود است که با دقت در شمع دان شکل بودن گوشواره های بانو شین، آرم سربند بازیگران که روی برخی از آنها شیر حک شده، و آهنگری که نماد چشم دجال است و در فیلم روی آن بسیار مانور تصویری و کلامی داده می شود و موارد دیگر کاملاً روشن می باشد.
همچنین لشکری که سورو در اختیار دارد لشکر عقاب است. آرم عقاب در این سریال بسیار به کار برده شده که نماد لشکر یهود می باشد یعنی همان نیروهای نظامی آمریکا که همین امروز هم با این نماد مشخص می شوند و آمریکا عملاً نوکر اسرائیل و نیروی نظامی آن محسوب می گردد.
در مجموع فیلمهایی این چنینی که حاصل کار دنیای شرق است و نیز فیلمهای هالی وودی نشانگر هجمه ی سنگین صهیونیسم بر اذهان مردم جهان است، و ای کاش مسلمانان با این جمله که دشمن ما پراکنده و احمق است خود را گول نمی زدند و هوشیارانه تر عمل می کردند، بنی اسرائیلی که خداوند با خواری آنها را پراکنده کرد امروز از این ضعف خود قوتی ساخته اند برای رخنه در تمام کشورها، و مسلمانها اتحادشان را که لطف الهی بر آنهاست به تشتت و اختلاف مبدل نموده اند، مدام شیعه و سنی و ترک و عرب و لر و کرد می کنند، و متوجه نیستند که دشمن چگونه هوشیارانه بر آنها می تازد، بیایید همه با هم فریاد بزنیم فریاد امام راحلمان را:
"نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی"
و به ندای جانسوز امام زمانمان که بر قلبهای ما منعکس می شود که " هل من ناصر ینصرنی"، پاسخی متحدانه دهیم .
شنبه 17 خرداد 1393برچسب:, :: 19:15 :: نويسنده : سحرحیدری

 

غیبت

امیر المؤمنین علی (ع) در مورد زمان غیبت امام مهدی (عج) فرمودند: " فی سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ لَايُبْصِرُ الْقَائِفُ  أَثَرَهُ وَلَوْ تَابَعَ نَظَرَه؛ او (مدّتى) در پنهانى از مردم به سر مى‏برد آن‏گونه كه پى‏جويان اثر قدمش را نبينند، هر چند براى يافتن او بسيار جستجو كنند"*.

 

چه نیکوست که این نکته هم یادآوری شود که بیش از آنکه خود امام مهدی (عج) پنهان باشد، حق ولایت و معرفت نسبت به ایشان از صفحه عقل و قلب انسانها پنهان گشته است.

 

*خطبه150/ ترجمه آیت الله مکارم شیرازی

شنبه 17 خرداد 1393برچسب:, :: 19:0 :: نويسنده : سحرحیدری

روشهای تعلیمی اولیای الهی(1)

1-انبیای الهی، عظمت روح آدمی را به او می شناسانند، روحی که اسیر جسم شده و در میان شهوات و هواهای نفسانی پنهان گشته است، مثل بیرون کشیدن روغن از دوغ که با تکان دادن ظرف میسر می گردد.

           انبیا نیز با اندرزها، ارشادها، معرفت بخشی نسبت به خداوند و حکمتهای او در جهان آفرینش و تعالیم سازنده خویش، خمره پر از دوغ جسم را می جنبانند تا روغن روح  و جان ربّانی آن هویدا گردد.(شهیدی، شرح مثنوی، ج4، ص566)

 

 

 

 

 

 

جوهر صدقت خفی شد در دروغ         همچو طعم روغن اندر طعم دوغ

آن  دروغت این  تن فانی  بود              راستت   آن  جان  ربّانی   بود

سالها این دوغ  تن  پیدا و فاش             روغن جان اندر او فانی ولاش

تا فرستد حق  رسولی  بنده ای             دوغ  را  در خمره جنباننده ای

(مثنوی/د4،ب3030-3033)

بنابراین، اگر انبیا و اولیای الهی نباشند جسم اصل و روح فرع پنداشته می شود.

2-انبیا مثل مادرند و بندگان چون طفل، مادر اگر با کودک سخن نگوید، طفل سخن گفتن نمی آموزد، انبیا نیز انسان ها را با تعالیم و ارشادهای خود از گنگی خارج می کنند تا" صمّ بکمٌ فهم لا یعقلون"( بقره/171) نباشند وهدایت گردند، البته خود انسانها نیز باید مجاهدت با نفس و شیطان در پیش گیرند و پیرو مطلق انبیا باشند تا از گنگی و ضلالت نجات یابند. (شهیدی، شرح مثنوی، ج4، ص565)

 

اذن  مؤمن  وحی  ما  را  واعی است    آن چنان گوشی قرین داعی است

همچنان  که  گوش  طفل  از گفت مام   پر شود  ناطق  شود  او در کلام

ور   نباشد   طفل   را    گوش   رَشَد     گفت  مادر  نشنود   گنگی   شود

دان که گوش کرّ و گنگ از آفتی است       که  پذیرای  دم   و  تعلیم   نیست

(مثنوی/د4،ب3036-3040)

3-انبیا گاه جهت آگاه سازی دیگران از اسرار آفرینش و حکمتهای الهی پرسش هایی مطرح می کنند که خود از پاسخ آنها آگاهند و صرفاً جنبه تعلیمی به انسانهای دیگر را دارند.

مولانا نمونه هایی از این پرسشهای تعلیمی را در داستان"مطالبه کردن موسی علیه السلام حضرت را که خلقت خلقاً و أهلکتهم و جواب آمدن" آورده است، از جمله اینکه:

موسی(ع) از خداوند پرسید: خدایا چرا بندگان را می آفرینی و وقتی به کمال رسیدند آنها را قبض روح می کنی؟

خداوند پاسخ داد: می دانم پرسشت از روی جهالت و غفلت نیست بلکه برای آگاهی دیگران است، پس بر زمین دانه بکار، موسی(ع) نیز چنین کرد و وقتی محصول داد با داس همه را از زمین برکند و کاه و گندمش را جدا انبار کرد.

خداوند فرمود منظور من از آفرینش و قبض ارواح همین است که تو در مورد گندمها انجام دادی.(شهیدی، شرح مثنوی، ج4، ص565)

گفت  موسی   ای  خداوند  حساب   نقش کردی باز چون کردی خراب؟

نر و ماده  نقش  کردی   جان  فزا       و آن گهان ویران کنی این را چرا؟

گفت حق دانم که این پرسش تو را    نیست از انکار  و  غفلت  وز  هوا

ورنه   تأدیب  و  عقابت   کردمی        بهر این  پرسش   تو  را   آزردمی

لیک  می خواهی  که در افعال ما      باز جویی   حکمت    سرّ   و   بقا

تا  از  آن  واقف  کنی  مر عام را        پخته   گردانی   بدین  هر  خام  را

(مثنوی/د4،ب3001-3006)

 

شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 19:31 :: نويسنده : سحرحیدری

فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد

ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی؟

باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

خانه ات لایق او هست که مهمان گردد؟

لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟

پول بی شبهه و سالم ز همه دارائیت

داری آن قدر که یک هدیه برایش بخری؟

حاضری گوشی همراه تو را چک بکند؟

با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟

واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران

می توان گفت تو را شیعه ی اثنی عشری؟

 

 

شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 19:27 :: نويسنده : سحرحیدری

 

آیا می دانید تأثیر جمله ی" این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می باشد" به مراتب بیشتر از تأثیر جمله ی" عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید" است؟!

شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 19:11 :: نويسنده : سحرحیدری

   حضرت محمّد(ص): علی جان مردم پس از من به فتنه و آزمونی عظیم مبتلا می شوند

 

امیر المؤمنین(ع):

یا رسول الله آن فتنه و آزمون عظیم چیست و حال مردم در آن زمان چگونه است؟

حضرت محمّد(ص):

مردمی که در آن زمان مورد ابتلا قرار می گیرند چند صفت دارند:

سيفتنون بعدى بأموالهم؛

با اموال و داراییهایشان امتحان می شوند.

و يمنّون بدينهم على ربّهم؛

در مورد مسلمان بودن خود بر خدا منّت می گذارند.

و این در حالی است که طبق فرموده قرآن این خداست که باید بر آنها به خاطر ایمانی که به آنها عنایت کرده منبت بگذارد:" يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُواْ قُل لَّا تَمُنُّواْ عَلىَّ إِسْلَامَكمُ بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكمُ أَنْ هَدَئكمُ  لِلْايمَانِ إِن كُنتُمْ صَادِقِين" (حجرات/17)

يتمنّون رحمته؛

آنها با تمام گناهان بزرگی که در پیشگاه پروردگار مرتکب می شوند، از خداوند انتظار رحمت دارند و خود را مشمول رحمت او می دانند.

يأمنون سطوته؛

با وجود آلودگی های فراوانی که دارند خود را از عذاب و خشم خدا محفوظ می شمارند.

يستحلوّن حرامه بالشّبهات الكاذبة و الأهواء السّاهية؛

حرام های الهی را با دو ابزار "شبهات دروغین" و "هوسهای غفلت زا" حلال می کنند.

اعمال حرامی که به آنها علاقه دارند را در زیر پوشش شبهات و هوسهای خود قرار می دهند تا هم دیگران و هم وجدان خود را فریب دهند.

 

و اما نمونه های بارز و شایع این حلال نمودن حرام ها:

*فيستحلوّن الخمر بالنّبيذ:

شراب می نوشند و می گویند عصاره میوه است.

*و السّحت بالهديّة:

رشوه می دهند و می گیرند و می گویند هدیه است.

*و الرّبا بالبيع:

ربا را به اسم معامله انجام می دهند.

 آیا ما گرفتار این آزمون و فتنه عظیم نشده ایم؟

 

پنج شنبه 23 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 6:9 :: نويسنده : سحرحیدری
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: