تنفس صبح

          چرا از ظلم خودمان حرفی نمی زنیم 

صبح جمعه است و بساط دعای ندبه پهن شده، مداح در طول دعا چند بار دعا را قطع می کند و مرثیه می خواند و مردم هم با او همنوا می شوند  و به غلیان می افتند تا اینکه به این فراز می رسد: " إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا ثُمَّ جَعَلْتَ أَجْرَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَوَدَّتَهُمْ فِي كِتَابِكَ فَقُلْتَ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرا إِلا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى وَ قُلْتَ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ وَ قُلْتَ مَا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلا مَنْ شَاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلا: در حق آنان فرمودى:جز اين نيست كه خدا اراده فرموده،پليدى را از شما خانواده ببرد،و شما را پاك گرداند،پاك‏كردنى شايسته،سپس پاداش محمد را در قرآنت موّدت اهل بيت او قرار دادى،و فرمودى‏ بگو من از شما براى رسالت پاداشى جز مودّت نزديكانم نمى‏خواهم،و فرمودى:آنچه به عنوان پاداش از شما خواستم،آن هم به سود شماست،و فرمودى:من از شما براى رسالت پاداشى نمى‏خواهم،جز كسى‏كه بخواهد،راهى به جانب پروردگارش بگيرد "
بعد هم مداح محترم ماجرای ظلم به اهل بیت(ع)  را به مردم یادآوری می کند و سلسله وار ماجرای آتش زدن خانه امیرالمؤمنین(ع)، بین در و دیوار ماندن سیده زنان عالمین حضرت فاطمه(س) ، شهادت غریبانه امام حسن(ع) و واقعه عاشورا را نوحه سرایی می کند، گریه و ناله و فریاد مردم هم به اوج خود می رسد...
اما من هر چه صبح جمعه ها منتظر می مانم، ماجرا به همین نقطه ختم می شود و ناتمام می ماند...
و ادامه روضه ی  مداح چنین است:
وای و واویلا...مردم...ما با امام زمانمان چطور رفتار می کنیم؛
خانه اش را آتش زده ایم؟ نه دلش را ...دلش را...
در آبش سم ریخته ایم؟ نه با گناهانمان، با ربا، با بد اخلاقی، با بی حجابی، با چشم چرانی، با رشوه، با دنیا و پول و مقام پرستی هایمان بدترین زهرها را بر جان مولایمان ریخته ایم
آیا تشنه لبش گذاشته  و ناجوانمردانه محاصره اش کرده و بر او شمشیر و سنگ و نیزه فرود آورده ایم؟ نه  با گناهانمان بر قلب مبارکش سختترین دردها، کاری ترین زخمها ،  برّنده ترین شمشیرها، بزرگترین سنگها... را فرود آورده ایم.
و ادامه این روضه را فقط قلب و وجدان هر کسی برایش می تواند بخواند و انصافاً قضاوت کند که ظلم ما کمتر از پیشینیان ما نیست...شاید هم...
می بینید انصاف و وجدان می گوید: ما هم پاداش رسالت پیامبرمان را نداده ایم و اجرش را ضایع کرده ایم
شنبه 28 بهمن 1391برچسب:, :: 10:21 :: نويسنده : سحرحیدری

 

امیر المؤمنین علی (ع) در وصف پیامبر گرامی اسلام فرمودند:
إِخْتَارَهُ مِنْ شَجَرَةِ الأَنْبِيَاءِ، وَ مِشْكَاةِ الضِّيَاءِ، وَ ذُؤَابَةِ الْعَلْيَاءِ، وَ سُرَّةِ الْبَطْحَاءِ، وَ مَصَابِيحِ الظُّلْمَةِ، وَ يَنَابِيعِ الْحِكْمَةِ.
طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ، قَدْ أَحْكَمَ مَرَاهِمَهُ، وَ أَحْمَى‏ مَوَاسِمَهُ، يَضَعُ ذلِكَ حَيْثُ الْحَاجَةُ إِلَيْهِ، مِنْ قُلُوبِ عُمْيٍ، وَ آذَانٍ صُمٍّ، وَ أَلْسِنَةٍ بُكْمٍ؛ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ، وَ مَوَاطِنَ الْحَيْرَةِ؛ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِأَضْوَاءِ الْحِكْمَةِ؛ وَ لَمْ يَقْدَحُوا بِزِنَادِ الْعُلُومِ الثَّاقِبَةِ؛ فَهُمْ فِي ذلِكَ كَالأَنْعَامِ السَّائِمَةِ، وَ الصُّخُورِ الْقَاسِيَة
 
 
او را از شجره پيامبران برگزيد، از محلّ روشنايى، و سرچشمه نور، از جايگاه بلند و رفيع، و از كانون بطحاء، از چراغ‏هاى برافروخته در تاريكى، و چشمه‏هاى دانش و حكمت انتخاب كرد.
او طبيب سيّارى است كه با طبّ خويش همواره در گردش است، مرهم‏هايش را كاملًا آماده ساخته و ابزارش را براى موارد نياز، جهت داغ كردن محلّ زخم‏ها گداخته نموده، براى قلب‏هاى نابينا، گوش‏هاى ناشنوا و زبان‏هاى گنگ، و با داروى خود در جستجوى بيماران غافل و سرگردان است، همانها كه با فروغ حكمت، روشن نشده و با جرقّه آتش افروز دانش‏هاى تابناك فكر خود را شعله‏ور نساخته‏اند، آنهائى كه همچون چهارپايان صحراگرد و سنگ‏هاى سختِ نفوذ ناپذيرند.(نهج البلاغه/خ108)
چند نکته از خطبه:
*      حضرت محمد(ص) طبیب جان انسانهاست.
*      پیامبر اسلام(ص) طبیبی است که خود به سراغ بیماران می رود، و در جستجوی یافتن و درمان آنهاست.
*      درمان بیماران به وسیله پیامبر(ص) مراتبی دارد، برخی با بشارت، برخی با انذار و برخی دیگر با داغ نهادن بر زخمشان درمان می گردند، چنان که در زخمهای جسمی که وخیم و چرکی شده باشند از داغ گذاشتن استفاده می شود.
 
 
سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, :: 16:39 :: نويسنده : سحرحیدری

 

 
عید آغاز امامت امام زمان حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجّه الشریف، عید غدیر ثانی بر شیعیان، محبّان و منتظران حضرتش
 مبارک باد
یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 21:22 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: