تنفس صبح

 

شهید دکتر مصطفی چمران:
﴿من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم، ولی با همین روشنایی کوچک،  فرق نور و ظلمت و حق و باطل را نشان می دهم، و کسی که به دنبال نور است، این نور هر چقدر هم که کوچک باشد، در قلب اوبزرگ خواهد بود...

 

چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 20:32 :: نويسنده : سحرحیدری

 

روز      دانشجو
روز خروش عقلانیت
علیه دیو جهالت
بر همه دانشجویان راستین مبارک
چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : سحرحیدری

 

أشراطُ السّاعة چيست؟
"فَهَلْ يَنْظُرُونَ إِلاَّ السَّاعَةَ أَنْ تَأْتِيَهُمْ بَغْتَةً فَقَدْ جاءَ أَشْراطُها فَأَنَّى لَهُمْ إِذا جاءَتْهُمْ ذِكْراهُم‏" (سوره مبارکه محمد/آیه18)
" اشراط" جمع" شرط" به معنى" علامت" است، و" اشراط الساعة" نشانه‏هاى نزديك شدن قيامت را مى‏گويند كه در منابع شيعه و اهل سنت در روايات بسيارى از آن بحث شده، و در قرآن مجيد تنها در همين مورد به آن اشاره شده است.
يكى از مشروحترين و جامعترين احاديث در اين زمينه حديثى است كه ابن عباس از پيغمبر گرامى اسلام (ص) در داستان حجة الوداع نقل كرده كه بسيارى از مسائل را به ما مى‏آموزد، و حاوى نكات فراوانى است، و روى همين جهت تمام آن را ذيلاً مى‏آوريم*:
ابن عباس مى‏گويد: ما با پيامبر اسلام (ص) در" حجة الوداع" بوديم (حجة الوداع آخرين حجى است كه پيامبر در سال آخر عمر خود بجا آورد) حضرت حلقه ی در خانه كعبه را گرفت و رو به ما كرده فرمود: آيا شما را از" اشراط الساعة" آگاه كنم؟ سلمان عرض كرد: آرى اى رسول خدا.                       
 فرمود: از نشانه‏هاى قيامت تضييع نماز، پيروى از شهوات، تمايل به هواپرستى، گرامى داشتن ثروتمندان، فروختن دين به دنيا است، و در اين هنگام است كه قلب مؤمن در درونش آب مى‏شود، آن چنان كه نمك در آب، از اين همه زشتيها كه مى‏بيند و توانايى بر تغيير آن ندارد.
سلمان گفت: آيا چنين امرى واقع مى‏شود اى رسول خدا.
فرمود: آرى سوگند به آن كس كه جانم به دست او است، اى سلمان! در آن زمان زمامدارانى ظالم، وزرايى فاسق، كارشناسانى ستمگر، و امنايى خائن بر مردم حكومت مى‏كنند.
" سلمان" پرسيد آيا اين امر واقع مى‏شود اى رسول خدا؟!.
فرمود: آرى سوگند به آن كس كه جانم در دست او است، اى سلمان! در آن هنگام زشتيها زيبا، و زيبائيها زشت مى‏شود، امانت به خيانتكار سپرده مى‏شود، و امانتدار خيانت مى‏كند، دروغگو را تصديق مى‏كنند و راستگو را تكذيب!


ادامه مطلب ...
سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:, :: 21:5 :: نويسنده : سحرحیدری

 

درس مشترک امام حسین و امام سجاد علیهما السلام:
کنده شدن از وابستگی و عشق به دنیا که ریشه همه گناهان است:  "حبّ الدّنیا رأس کلِّ خطیئة"
عاشقان و شیفتگان ریاست، شهرت و.... حاضرند به خاطر رسیدن به هدفشان هر کاری انجام دهند
خانه نشین کردن حضرت علی علیه السلام، به شهادت رساندن حضرت زهرا سلام الله علیها، واقعه عظیم عاشورا و قتل همه انبیا و ائمه علیهم السلام همه و همه اثر دنیا پرستی است.
امام حسین علیه السلام بسیار از حضرت یحیی علیه السلام یاد می کرد و می فرمود:  "از پستی دنیا همین بس که سر نبی خدا یحیی را برای زنی فاحشه فرستادند"  .
وجه شباهت امام حسین و حضرت یحیی علیهما السلام در ماجرای شهادت حضرت یحیی علیه السلام و مقایسه آن با حادثه عاشورا و پس از آن آشکار می شود.
در زمان یحیی نبی علیه السلام زنی فاحشه زندگی می کرد که با سلطان رابطه نامشروع داشت، پس از مدتی سلطان عاشق و شیفته دختر زیبای این زن شد و تصمیم گرفت با او ازدواج کند، سلطان نزد حضرت یحیی علیه السلام رفت و پرسید که آیا در این شرایط میتواند با دختر آن زن ازدواج کند ؟ حضرت یحیی علیه السلام حکم به حرمت این ازدواج داد.
سلطان از ازدواج منصرف شد، اما زن فاحشه کینه آن حضرت را بر دل گرفت، لذا دخترش را زیور کرد و به سلطان نمایاند، با این کار دل سلطان نرم شد، و مجدداً طالب ازدواج با دختر شد.
زن فاحشه به سلطان گفت که اگر می خواهی با دخترم ازدواج کنی باید سر یحیی را کابین او سازی و سلطان گرفتار هوس پذیرفت و همان کرد که زن خواسته بود.
یحیای پیغمبر را که به اعجاز از چنگ مأموران داخل درخت مخفی شده بود همراه درخت از وسط با ارّه نصف کردند و سر مبارکش را برای آن زن فاحشه پلید بردند.
اما خون سر جدا شده یحیی علیه السلام بند نمی آمد و حتی با اینکه آنرا دفن کردند باز هم خون از آن می جوشید، تا اینکه پس از سالها بخت النصر به آن سرزمین حمله کرد.
برای او ماجرای یحیی علیه السلام را تعریف کردند، بخت النصر دستور داد تا زمانی که خون سر می جوشد از مردم آنجا بکشند.
سرانجام مأموران به پیرزنی رسیدند، از نام و نشانش پرسیدند، گفته شد مادر زن سلطان است(یعنی همان زن فاحشه)، او را که کشتند خون سر از جوشش افتاد.
سر مقدس امام حسین علیه السلام را نیز در طلب دنیا بریدند و نزد یزید فاسد لعنة الله علیه فرستادند.
از خدا می خواهیم تا به حق امام حسین علیه السلام خونخواهی امام مظلوممان را همراه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف روزی ما گرداند:   "فأسئل الله الذی أکرم مقامک و أکرمنی بک أن یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلّی الله علیه وآله "(فرازی از زیارت عاشورا)
 
 
چهار شنبه 8 آذر 1391برچسب:, :: 15:21 :: نويسنده : سحرحیدری

 

حقیقت    عاشورا
حقیقت عاشورا بندگی است
شیطان در روز عاشورا تمام قوای خود را بسیج کرد تا یک ترک اولی از امام حسین (ع)بگیردامّا نتوانست.
شیطان موفق نشد حتی اهل بیت و اصحاب امام حسین(ع) را به گناه بکشاند، شاید از جنبه ای بتوان گفت که امام حسین(ع) در لحظات پایانی حیات هر یک از یارانش بر بالین آنها حضور می یافت تا آنها را از هجمه ی شیطان محفوظ دارد.
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 15:11 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: