تنفس صبح

 

پرداخت خسارت میلیاردی سعودیها .... فتنه ای شیطانی برای فتوا شکنی
مراقب باشید پرداخت خسارت میلیاردی سعودیها به دو نوجوان هتک حرمت شده ایرانی، دستمایه ی نقشه ای شیطانی
 به جهت فتوا شکنی مراجع عظام تقلید مبنی بر تحریم حج عمره نشود.
راه صحیح همان است که مراجع اعلام می کنند
واجب را فداي مستحب نكنيد.......اینقدر ارز در جیب سعودیها نریزید تا بمب بر سر شیعیان بریزند
یمن...سوریه......عراق.....فلسطین
آیا سعودیها سردمدار و پشتیبان جنجالها و جنگهای منطقه ای نیستند
 

 

پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 11:52 :: نويسنده : سحرحیدری

 

برنج هندی را با قاشق فرانسوی در لباس ترکیه ای و رفتاری انگلیسی به همراه نوشابه اسراییلی و گوشت برزیلی و دسر آمریکایی و بر سر سفره چینی کنار مبل لهستانی و تلویزیون کره ای با طعم بی بی سی می خورن...
و به آریایی بودن افتخار می کنن!! و صحبت های رهبر را در مورد اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی - ایرانی روی زمین می گذارند...
 
چه زیبا گفت مولایم علی(ع):  " هر کس زمان یاری رهبرش خواب باشد با لگد دشمنش بیدار می شود "

 

پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 11:39 :: نويسنده : سحرحیدری

 

 

ثمرات ادب در زندگی
            مقدمه:
انسان دارای دو بعد جسم و روح است، که جسم با تزیینات مادی قابلیت زیباسازی دارد، اما روح تنها با اخلاق و آداب پسندیده و نیکوست که زینت می شود و حتی تأثیر چشمگیری بر آراستگی ظاهری انسان دارد، لذا لازم است تا معنای ادب و راه های دستیابی به آن تبیین گردد و نیز آثار و نتایج گوناگون و متعالی آن در زندگی فردی و اجتماعی، مادی و معنوی آدمی جهت ترغیب به تخلق به آداب الهیّه و دینیّه روشن شود.
معنای ادب
علامه طباطبايى معتقد است كه: «هر هيئت نيكوئى كه براى اعمال انسان باشد آن را ادب مى‏نامند چه در كارهاى دينى مثل آداب دعا باشد يا در كارهاى اجتماعى و عقلائى مثل آداب ملاقات دوستان، و بلكه مى‏توان گفت: ظرافت‏هاى هر كارى را ادب‏ آن كار مى‏نامند. و ادب‏ تنها در كارهاى اختيارى مصداق داشته، و هر كارى كه بتواند شكل‏هاى مختلف داشته باشد و در يك صورت متصف به ادب‏ گردد و در صورتى ديگر خير، بهترين شكل ممكن آن عمل را ادب‏ آن مى‏نامند. مثلا ادب‏ غذا خوردن در اسلام اين است كه با نام خداوند شروع و با حمد الهى پايان يابد و از پرخورى بپرهيزد». نتيجه آنكه: هر علمى كه مى‏تواند شكل‏هاى مختلف به خود بگيرد، بهترين شكل انجام آن را ادب‏ آن كار مى‏نامند. و هر گاه آن فعل با چنين صورتى انجام شود آن را مؤدبانه مى‏نامند.(طبرسی، الآداب الدینیه، ج1، ص200، ت عابدی)
برای وصول به ادب باید هم منبع و هم الگوهای آن شناخته شود:
الگوی کامل ادب
پيغمبراسلام حضرت محمّد (ص) از تمام مردم ادبش نسبت به خدا و خلق بيشتر است چنانچه خداى تعالى در شأن ایشان مي فرمايد: «إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ‏»(قلم/4؛ دیلمی، ارشادالقلوب، ج1ص،200، ت رضایی)
منبع ادب
روايتى از رسول خدا (ص) آمده است كه: «اين قرآن ادبستان خدا است» يعنى قرآن كتاب ادب‏ است و خداوند از مردم خواسته است كه از اين كتاب ادب‏ بياموزند.(طبرسی، الآداب الدینیه، ج1، ص200، ت عابدی)
و نیز به تبع این مطلب معلوم می شود که پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت علیهم السلام به عنوان تبیین گران قرآن و ثقل اصغر معلمان مکتب ادب قرآن اند.
ثمرات فردی و اجتماعی، مادی و معنوی ادب
1.         محفوظ ماندن از آفات و امراض ظاهری و باطنی:
اگر كسى با اذن پروردگار و حفظ ادب در محضر خداوند قرار گرفت، هرگز از لحاظ سلامتى و محفوظ ماندن از آفات و امراض ظاهرى و باطنى محروم نخواهد شد.(مصباح الشریعه، ج1، ص364)
2.         مورد تکریم و توجه الهی قرار گرفتن:
اگر كسى با اذن پروردگار و حفظ ادب در محضر خداوند قرار گرفت، ‏، هرگز از جهت مورد تكريم و توجه واقعگردیدن، محروم نخواهد شد.( پیشین)



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 11:3 :: نويسنده : سحرحیدری

 

©شعرهای قرآنی©
 
﴿آرزو دارم روزی همه بچّه ها مفاهیم قرآنی را به بهترین شکل بیاموزند و به کار ببندند نه اینکه تنها دیدی ظاهری از قرآن داشته باشند
 


ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 9:43 :: نويسنده : سحرحیدری

 

می دونید بلندترین ارتفاع برای سقوطمون کجاست
.
.
.
از بالای هواپیما؟! .......از قلّّه اورست؟!......... از داخل فضاپیما؟!........ن....ه ه ه
کجای کاری.....اصلاً حواست نیست ها......خوب فکر کن......
.
.
.
بلندترین ارتفاع برای سقوط ما افتادن از نظر مهدی فاطمه(ع) ست.
 
 
شنبه 5 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 15:50 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: