تنفس صبح

 

اوج حیا و عفت

 

هنگامی که عبدالله بن ام مکتوم نابینا، بر در خانه پیامبر صلی الله علیه و آله قرار گرفت و اجازه ورود خواست، حضرت فاطمه سلام الله علیها خود را پوشانید، پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله دلیل این کار را از دخترش جویا شد، حضرت فاطمه سلام الله علیها در پاسخ پدر فرمود:

" يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنْ لَمْ يراني [يَرَنِي] فَأَنَا أَرَاهُ وَ هُوَ يَشَمُّ الرِّيحَ"؛ ایرسول خدا او مرا نمی بیند اما من او را می بینم و او بوی مرا استشمام می کند. (محمد باقر مجلسى، بحار الأنوار، ج43، ص91)

این جمله حضرت(س) بیانگر چند نکته مهم است:

* حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به تأثیر گذاری پوشش بر نحوه گفتار و رفتار آگاهی کامل داشت.

* حضرت زهرا سلام الله علیها متوجه این مسأله بود که معمولاً افراد نابینا در سایر حواس خود قوی تر از دیگرانند و حتی می توانند با قوه ی شنوایی و بویایی خود، از نحوه ی حرکت و راه رفتن یک زن دریابند که او تا چه حد خود را پوشانده است.

 

بنابر این نحوه گفتار و رفتار حضرت فاطمه سلام الله علیها در مقابل آن مرد نابینا نه تنها بی معنا نیست بلکه در خود مفاهیم و معارفی ژرف دارد که انسان را معترف به مصداق و مظهر کامل حیا و عفت بودن آن حضرت می نماید.

 

سه شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, :: 10:32 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: