تنفس صبح

 

یکی از مهمترین ابزار های فتنه
کلام فتنه انگیز، از مهلکات زبان است. ربط و رابطه ای که میان" زبان" و "فتنه" وجود دارد، رابطه ای سریع ، اساسی و شایان دقت است، امیرالمؤمنین(ع) فرموده است: " رُبَّ فتنةآثارَها قول"*؛ چه بسیار فتنه هایی که از گفتاری فوران می کند.
با توجه به آیه: "وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْل"**؛ فتنه شدیدتر از قتل است، می بینیم که هیچ عاملی مثل زبان نمی تواند فتنه سازی و فتنه داری کند و چه عذاب سختی در انتظار فتنه پیشگان است:
" إِنَّ الَّذِينَ فَتَنُواْ المْؤْمِنِينَ وَ المُؤْمِنَاتِ ثمُ‏ لَمْ يَتُوبُواْ فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَ لهُمْ عَذَابُ الحْرِيق"***
*غررالحکم/ح415
**سوره بقره/191
***سوره بروج/10
برگرفته از کتاب دنیای زبان، کریم فیضی، ص194
دو شنبه 9 آذر 1394برچسب:, :: 10:33 :: نويسنده : سحرحیدری

 

لزوم احتیاط در فتنه های آخر الزمان
سؤال:
از حضرت رسول صل الله علیه وآله وسلم درباره آخرالزمان و فتنه های آن نقل شده که فرموده اند: تشخیص تکلیف در آن زمان مشکل است، پس چه باید کرد؟
 
جواب:
حضرت آیت الله بهجت رضوان الله علیه در این مورد فرمودند: اگر به دست آوردن تکلیف مشکل باشد، احتیاط کردن که مشکل نیست. باید توقف کرد و احتیاط نمود. ریختن خون مردم و هتک اعراض آنها و از بین بردن اموال و دین آنها شوخی نیست، برای ما اتمام حجت شده است*.
 
*کتاب در محضر آیت الله العظمی بهجت، محمد حسین رخشاد، ج1، صص 143-144، قم: سماء، 1386.
 
 
دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:, :: 10:13 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: