تنفس صبح

 

 
وقتی راه رفتن آموختی، دویدن بیاموز و دویدن که آموختی، پرواز را.
راه رفتن بیاموز، زیرا راه هایی  که می روی جزئی از تو می شود و سرزمین هایی که می پیمایی، بر  مساحت تو اضافه می کند.
دویدن بیاموز، چون هر چیز را که بخواهی دور است و هر قدر که زود باشی، دیر.
و پرواز را یاد بگیر ، نه برای اینکه از زمین جدا باشی، برای آنکه به اندازه ی فاصله زمین تا آسمان گسترده شوی.
من راه رفتن را از یک سنگ آموختم، دویدن را از یک کرم خاکی و پرواز را از یک درخت.
باد ها از رفتن به من چیزی نگفتند، زیرا آنقدر در حرکت بودند که رفتن را نمی شناختند!
پلنگان دویدن را یادم ندادند ، زیرا آن قدر دویده بودند که دویدن را از یاد برده بودند.
پرندگان نیز پرواز را به من نیاموختند، زیرا چنان در پرواز خود غرق بودند که آن را به فراموشی سپرده بودند!
 
اما سنگی که درد سکون را کشیده بود، رفتن را می شناخت و کرمی که در اشتیاق دویدن سوخته بود، دویدن را میفهمید
و درختی که پاهایش در گِل بود، ازپرواز بسیار می دانست!
 
آنان از حسرت به درد رسیده بودند و از درد به اشتیاق و از اشتیاق به معرفت
 
 
وقتی راه رفتن آموختی، دویدن بیاموز. و دویدن که آموختی، پرواز را.
راه رفتن بیاموز زیرا هر روز می توانی از خودت تا خدا گام بر داری. دویدن بیاموز زیرا
چه بهتر از خودت تا خدا بدوی. وپرواز را یاد بگیر زیرا ناگزیر باید 
روزی از خودت تا خدا پربزنی.
 
 
 
نویسنده :عرفان نظر آهاری 
 
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 9:16 :: نويسنده : سحرحیدری

 

وصف آخر الزمان
وَ ذَلِكَ زَمَانٌ لَا يَنْجُو فِيهِ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ نُوَمَةٍ:
إِنْ شَهِدَ لَمْ يُعْرَفْ وَ إِنْ غَابَ لَمْ يُفْتَقَدْف أُولَئِكَ مَصَابِيحُ الْهُدَى وَ أَعْلَامُ السُّرَى، لَيْسُوا بِالْمَسَايِيحِ وَ لَا الْمَذَايِيعِ الْبُذُرِ، أُولَئِكَ يَفْتَحُ اللَّهُ لَهُمْ أَبْوَابَ رَحْمَتِهِ وَ يَكْشِفُ عَنْهُمْ ضَرَّاءَ نِقْمَتِهِ.
أَيُّهَا النَّاسُ! سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ زَمَانٌ، يُكْفَأُ فِيهِ الْإِسْلَامُ كَمَا يُكْفَأُ الْإِنَاءُ بِمَا فِيهِ، 
أَيُّهَا النَّاسُ!إِنَّ اللَّهَ قَدْ أَعَاذَكُمْ مِنْ أَنْ يَجُورَ عَلَيْكُمْ،  وَ لَمْ يُعِذْكُمْ مِنْ أَنْ يَبْتَلِيَكُمْ، وَ قَدْ قَالَ جَلَّ مِنْ قَائِلٍ :
 "إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ وَ إِنْ كُنَّا لَمُبْتَلِينَ"
آخرالزمان زمانی است که هیچ کس از فتنه ها نجات نمی یابدف مگر مؤمنی که
بی نام و نشان است، اگر حاضر باشد شناخته نمی شود  و اگر غایب شود، کسی سراغ او را نمی گیرد، آنها چراغ های هدایت و نشانه ها برای حرکت در شبهای تاریک رهروان راه حق اند،آنها در میان مردم اظهار وجود نمی کنند، و احمقانه و ناآگاهانه به افشای اسرار نمی پردازند، آنها کسانی هستند که خداونددرهای رحمتش را به رویشان می گشاید، و سختی ها و مشکلات را از آنان برطرف می سازد.
ای مردم! به زودی زمانی بر شما فرا می رسدکه اسلام واژگون می شود، همچون ظرفی واژگون که هر آنچه در آن است بریزد.
ای مردم! خداوند به شما امان داده که هرگز بر شما ظلم روا ندار، ولی هرگز امان نداده است که شما را ازمایش نکند، حال آنکه خداوند متعال فرموده:
"در این ماجرا نشانه هایی است و ما به یقین همگان را می آزماییم"(مؤمنون/30)
صفات مؤمنان در آخرالزمان:
Ø    گمنام اند:گمنامی آنها حاصل رشد معنوی و روحانی است نه ناشی از ضعف و ناتوانی،آنها بدور از شهرت طلبی زندگی می کنند.
Ø    هدایتگر اند: آنها در عین گمنامی چراغ راه جامعه اند.
Ø    شهرت طلب و فساد گر نیستند: آنها احمقانه به افشای اسرار نمی پردازندو شایعه پراکنی نمی کنند، و در میان مردم اظهار وجود نمی کنند.
Ø    در شرایط سخت آخر الزمان، درهای رحمت خدا به روی آنها گشوده است.
Ø    خداوند در شرایط طوفانی آخرالزمان ضررها و حوادث را از آنها دور می کند.

 

پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 9:57 :: نويسنده : سحرحیدری

 

فلسفه روزه داری چیست و چرا خداوند در ماه رمضان اینقدر به بندگانش سخت گرفته است؟
 
روزه داری سختی دارد اما آثار و برکات فراوانی نیز دارد، از جمله :
*         تمرین عزم و اراده است؛ کسی که در این ماه از حلال خدا در می گذرد و نمی خورد و نمی آشامد، می تواند در سایر ایام نیز از حرام خدا صرف نظر نماید.
*         تمرین نظم است؛ هر کاری باید در زمان خاصی آغاز و پایان یابد چنان که در ماه رمضان لحظه سحر و افطار مشخص است.
*         تمرین همدردی است؛ در این ماه روزه داران با فقرا و مساکین هم نوایی می نمایند و حال انها را درک می نمایند.
*         تمرین معاد است؛ روزه یادآوری گرسنگی و تشنگی محشر است.
*         تمرین بردباری و صبر است؛ در این ماه انسان به خود نهیب می زند که وقتی می تواند برای تغذیه جسمش سحرخیزی کند می تواند برای تغذیه روحش نیز می تواند سحر خیز باشد.
*         روزه مثل کنکور آزمایشی و مانور است ، که در آن فرد را برای مراحل دشوارتر آمادگی پیدا می کند.
*         نتیجه آنکه : روزه تمرین بندگی خداوند است
پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 9:54 :: نويسنده : سحرحیدری

 

 
  
 
 امتحان
مقیم لندن بود، تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد. راننده بقیه پول را که برمی گرداند 20 پنس اضافه تر می دهد!
می گفت :چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست پنس اضافه را برگردانم یا نه؟ آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست پنس را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی ...
گذشت و به مقصد رسیدیم . 
موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم . پرسیدم بابت چی ؟ گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما مسلمانان و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم. وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم . 
با خودم شرط کردم اگر بیست پنس را پس دادید بیایم . فردا خدمت می رسیم!
تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد . 
من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست پنس می فروختم!!
   
 
 

 

شنبه 3 تير 1391برچسب:, :: 10:8 :: نويسنده : سحرحیدری

 

٭٭٭ حکایت یکی از کاروان های راهیان نور ٭٭٭ حاج آقا باید برقصه!!!!!

کنار قبور مطهر شهدای طلائیه که رسیدیم، یک نفر از بین جمعیت گفت: پس کو
این معجزه حاج آقا! ما که این‌جا جز خاک و چند تا سنگ قبر چیز دیگه‌ای
نمی‌بینیم! به دنبال حرف او بقیه هم شروع کردند: حاج آقا باید برقصه...

 این خاطره مربوط است به سال
۸۷
خواندنش بعد از سه سال هنوز مو
 به تن انسان سیخ می‌کند... بخوانیدش که قطعا خالی از لطف نیست:




ادامه مطلب ...
شنبه 3 تير 1391برچسب:, :: 10:6 :: نويسنده : سحرحیدری

 

گفتار هایی از پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص)
در نزد خداوند هیچ چیز بهتر از دعا نیست
صبر پوششی برای گرفتاری ها و یاوری برای پیشامدهای ناگوار است
 
هر کس چیزی را در غیر راه صحیح آن بدهداسراف کرده است
نزدیک ترین شما به من در روز قیامت راستگوترین و امانتدارترین شماست
یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 22:50 :: نويسنده : سحرحیدری

 

Ø      بهترین شما کسی است که خداوند او را کمک کند تا مالک خویشتن شود(پیامبر(ص))
Ø    آنچه در مردم تو را به خنده می اندازد، نخست در خود بین و بخند(امرسون)
Ø    عشق گوهری است گرانبها اگر با عفت توأم باشد(تولستوی)
Ø    شما وقتی تبسم می کنید، جامه انسانیت می پوشید(انشتین)
Ø    تسلط بر نفس تنها آزادی قابل ذکر است(دیوژن)
Ø    هستی برای شما همان چیزیست که خود شما هستی(دوسو)
Ø    آدم بی مغز و پرگو چون آدم ولخرج و بی سرمایه است(پاسکال)
Ø    اندیشه کردن اینکه چه بگوییم به از پشیمانی خوردن که چرا گفتیم(سعدی)
Ø    لحظه ای اندیشه کردن بهتر از مدتی عبادت کردن است(امیر المؤمنین علی (ع))
Ø    از نظر بازی بپرهیزید که آن بذر شهوت را در دل می کارد(عیسی(ع))
Ø    بزرگترین گناهان گناهی است که مرتکب آن را سبک بشمارد(امیرالمؤمنین علی(ع))
Ø    حیا تمام دین است(پیامبر (ص))
Ø    خویشتن شناسی سودمندترین دانشهاست(امیر المؤمنین علی (ع))
Ø    همسر مناسب کسی است که پاکدامن و بر تأمین زندگی توانا باشد(امام صادق (ع))
Ø    همسر خوب بهترین یاور در صحرای سنگلاخ و پر مخاطره زندگی است(اسمایلز)
Ø    افتخار در خشک کردن قطره اشک است نه در جاری ساختن سیل خون(بایرون)
Ø    افتخار شبیه به بازار است اگر مدت زیادی در آن بمانید قیمتها تنزل می کند(بیکن)
چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 11:3 :: نويسنده : سحرحیدری

 

نحوه خوابیدن
امام علی (ع) می فرماید:" خوابیدن چهار صورت دارد: 1- پیامبران به پشت دراز می کشند و می خوابند؛2- مؤمن به دست راست و رو به قبله می خوابد؛ 3- شاهان و شاهزادگان به دست چب می خوابند، تا غذایی که می خورند هضم گردد، وابلیس و برادران او و هر دیوانه و آفت زده ای دمر(به رو) می خوابد."( میزان الحکمة/حدیث20943)


ادامه مطلب ...
سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, :: 15:6 :: نويسنده : سحرحیدری

تجلی جهاد اکبر در مثنوی الهامی مولانا

در تعالیم دینی اسلام تاکید ویژه ای بر مساله تهذیب نفس گردیده و از جهاد دفاعی و نظامی برتر دانسته شده ،چنانکه پیامبر فرمودند: "افضل الجهاد ان یجاهد الرجل نفسه و هواه ؛ بهترین جهاد آن است که انسان با نفس و هوس خود پیکار کند "(نهج الفصاحه /ح1207)



ادامه مطلب ...
سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:33 :: نويسنده : سحرحیدری

 

حجيت دعاي ندبه (1)
مسأله اول :
محتوای دعای ندبه به دلیل مخاطب بودن اهل بیت (ع) در تأمین حوائج، مطابق با شرک و کفر است، زیرا که خواست هر گونه حاجتی از غیر خداوند شرک و کفر می باشد.
نقد و بررسی مسأله :
1 – مجموعه فرازهای دعای ندبه چنین است :
فراز اول: حمد و ثنای باری تعالی ( سطر 1تا 28 مفاتیح الجنان )
فراز دوم : اقرار به رسالت پیامبر (ص) و پذیرش ولایت امیر المؤمنین علی (ع) ( سطر 29تا 40)
فراز سوم : اقاریر پیرامون مقامات اهل بیت (ع) و اظهار تأسف از فقدان و غیبت حضرت بقیة الله الاعظم.(سطر41تا100)
فراز چهارم : تقاضا از خداوند ( اللهم انت کشاف الکرب و البلوی)
پس در هیچ یک از فرازها و جملات آنتقاضای حاجت از اهل بیت (ع) نشده تا دعای ندبه را مطابق با شرک و کفر کند.
2 – تقاضای استقلالی از اهل بیت (ع)آن هم به نحوی که آنان نافذالامر استقلالی در اسباب باشند شرک است و نه تقاضای طریقی – که همان معنای درست توسل و شفاعت است – یا سببیت طرقی و مأذون ، آن چه که در ادعیه شیعه وجود دارد صرفا تقاضای طریقی حواحج و سببیت طریقی و اذنی ائمه(ع) در امور است و نه تقاضای استقلالی . و لو همین تقاضا و سببیت طریقی اذنی نیز در دعای ندبه وجود ندارد.
3- آن چه که در دعای ندبه وجود دارد اظهار علاقه ندبه ای و مجازی از هجران و فقدان نسبت به غائبی است که حاضر تلقی می شود ، بنابراین غرض خطاب حقیقی نبوده و صرفا بداعی اظهار تأسف و اندوه و یا بداعی معانی دیگر انجام می گیرد که یقینا به خاطر فصاحت بیانی از مصادیق بیانات کفر آمیز و شرک آلود نیست.
رابعا : اگر در آيه شريفه " ولو انهم اذ ظلموا انفسهم جا‍ؤك فاستغفروا الله و استغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما " به صراحت وساطت طريقي و سببيت اذني پذيرفته شده است و اگر توبه فرزندان يعقوب در درگاه ربوبي " يا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا كنا خاطئين " از طريق پدرشان تعريف شده بود ، و اگر وساطت عيسي (ع) در انزال غذا براي حواريون و يا شفاي مريضان و يا زنده كردن مردگان از مصاديق وساطت طريقي و سببيت اذني است و اگر مقام ائمه (ع) همانند ابراهيم خليل (ع) ، به يقين برتر از تمامي انبياء گذشته است ، پس چرا آنان اين نوع از وساطت طريقي و سببيت اذني را دارا نباشند ؟

 

دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:13 :: نويسنده : سحرحیدری
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: